Sunday 16 September 2012

STIFORP ni MLM ke?

Assalam

Ramai yang email, inbox FB saya untuk bertanya berkenaan...

" Stiforp ni MLM ke?... "

Rasa rasa ramai yang takut bila sesuatu bisnes itu ada bayang-bayang MLM...jika anda takut, saya lagi takut kerana network saya lagi ramai dari anda...saya dah bawak lebih 200 orang dalam bisnes ini...Jika bisnes ini MLM, seperti yang anda takutkan...habis la saya!

Tapi....

Saya percaya bahawa, bisnes yang saya syorkan pada anda ini adalah satu revolusi bisnes terkini, bisnes begini lah yang akan mendapat pilihan ramai orang masa kini iaitu...


" Online Network Marketing "

Apa itu online network marketing?

Sebelum saya teruskan, jom baca pemahaman saya tentang MLM, NETWORK MARKETING dan ONLINE NETWORK MARKETING

MLM - meniaga larut malam...dsb
Apabila ada sesuatu transaksi berlaku dalam satu organisasi, dan pembayaran itu dibayar mengikut level-level organisasi tertentu.

Contoh paling hampir adalah....(ini adalah contoh satu organisasi)


Pembayaran bonus orang paling atas (CEO) adalah yang paling tinggi sekali dan tak boleh orang bawahnya mendapat ganjaran yang sama dengan CEO tadi.

Jadi saya nak faham kan anda, bahawa, ini lah yang di panggil SKIM PIRAMID. Orang atas tetap di atas dan bayaran ganjarannya adalah tinggi daripada orang lain...

NETWORK MARKETING (SOCIAL NETWORK MARKETING)
- Network marketing sebenarnya wujud sekeliling kita, anda sebenarnya secara tak langsung menjalankan social network marketing setiap hari..., mungkin sekejap lagi anda akan buat network marketing...TETAPI ada 2 kemungkinan...

#1 Anda dibayar apabila anda membuat network marketing
#2 Anda tak dibayar apabila anda membuat network marketing

Kini, banyak syarikat telah sedar perkara ini, network marketing atau kata mudahnya, 'referral'.

Contohnya,


Anda rekmen rakan anda apa produk, servis yang mereka perlukan....Anda guna sabun basuh ABC, dan ianya memberikan kesan yang bagus pada cucian anda, jadi secara tak langsung, anda akan bercerita pada 'kawan-kawan' (network) anda...

Dan...mereka ingin mencuba sabun basuh ABC.

Dalam kes ini, anda MUNGKIN akan mendapat sedikit ganjaran dari syarikat sabun basuh ABC ataupun tidak....

Dengan revolusi bisnes masa kini, ini lah salah satu cara terbaik untuk syarikat-syarikat korporat menjalankan bisnes mereka. Berasaskan 'REFERAL'.

ONLINE NETWORK MARKETING @ SOCIAL MEDIA NETWORK MARKETING

 
ONM / SMM adalah berkisar secara online atau dalam internet.

Anda berhubung dengan rakan di internet ataupun di social media seperti di facebook, twitter dsb. Rakan-rakan ini terdiri daripada anda kenal, dan anda tak kenal...

Ini lah REVOLUSI bisnes 2012...

Oleh itu, mari saya menjawab soalan yang utama... "Adakah stiforp ini MLM?"

Stiforp ini adalah revolusi bisnes masa kini, anda boleh menggunakan platform internet atau social media untuk memasarkan stiforp. Jadi tak ada kena mengena dengan MLM.

Dalam stiforp tak ada CEO, VC, staff. Yang ada adalah rakan niaga yang menjalankan bisnes stiforp.

Anda boleh menggunakan referral untuk perkenalkan bisnes ini...

Anda boleh gunakan facebook, twitter dsb untuk promosikan bisnes ini...

Dan setiap referral anda itu anda akan dapat bayarannya....

Anda adalah CEO bisnes anda sendiri....

Kesimpulannya, MLM cara lama tak berkesan untuk pada masa sekarang. Kini anda kena terima bahawa, manusia kini lebih gemar bersocial secara online...Jadi kenapa bisnes kita pun nak lari daripada revolusi ini? anda fikirkan...




Ikhlas

Mr Ameen
CEO MRKTGworks

p/s : Ini adalah pandangan saya, tak berniat untuk menjatuhkan sesiapa...jika anda fikir pandangan saya ini tak betul...anda betul...jika anda fikir pandangan saya ini betul, anda pun betul...anda adalah apa yang anda fikirkan.

No comments:

Post a Comment