Tuesday 25 September 2012

Pengalaman Semalam....

Assalam

Saya harapkan anda sihat sejahtera...dengan kesihatan yang Tuhan berikan pada anda, semoga anda dapat manafaatkan kesihatan itu ke arah yang betul dan berfaedah.

Ok rakan pembaca sekelian, saya sebenarnya nak berkongsi sedikit dengan anda, apa pengalaman saya perolehi semalam apabla membuat 'follow-up' prospek bisnes saya... Saya akan senaraikan beberapa soalan 'feveret' yang saya dapat dari prospek-prospek bisnes saya.

Kenapa saya 'follow-up' mereka? kerana ingin berkongsi peluang dengan mereka, saya pun seperti anda dan mereka juga...bermula daripada tak ada apa-apa...bermula dari "TAKUT" juga dan bermula dari "MODAL BISNES" yang ciput!

Ok...ini adalah soalan-soalan serta alasan-alasan feveret ramai orang...


#1 " Saya busy la..."
Memang semua orang 'busy', kalau kerja pun busy...dari pagi hingga ke petang, balik rumah pun 'busy' juga...tetapi saya nak anda fikirkan satu je...Jika anda ada anak, dan anak anda itu sakit...adakah alasan 'busy' tu hendak digunakan?

" Mama...saya deman la..."
" Mama busy la... "

Jadi...busy itu cuma 1 alasan, saya ada 24jam sehari seperti anda juga...jadi bagaimana anda gunakan 24jam anda itu?...

" Kalau anda spend 2 - 3 jam sehari di masa santai anda..." saya jamin 3 - 5 tahun lagi, anda tak akan busy..." Kalau bekerja...sampai 56 tahun pun akan busy lagi!

#2 " Saya gaji kecik, tak ada modal la..."
Betul...saya sokong jawapan anda! tapi pernah tak anda fikirkan antara...

KEPERLUAN
KEHENDAK

Ramai yang konpius tentang 2 benda ini, sebagai contoh la...Anda ke pasar malam, pernah tak anda belanja 'TERLEBIH'?...kalau beli makanan tu, macam semua nak beli...akhirnya, anda beli dan balik rumah...nampak seperti membazir...kalau beli makanan, jamah sikit je, yang lebih? simpan utk esok, lusa...dan akhirnya...buang...kan membazir tu....

Jadinya, anda kena tahu, mana kehendak, mana keperluan...

STIFORP bisnes ini anda keluarkan modal untuk anda berbisnes, dengan bisnes anda boleh dapat hasil dari segi keuntungan bisnes...jadi, jika anda beralasan...

" Gaji saya kecik la... "

Anda memang memerlukan satu bisnes seperti STIFORP ini untuk membantu tambah pendapatan anda! sungguh!...

#3 " Saya ni tak reti internet, buka komputer tau la...tak ada kemahiran..."
Yess...Ini salah satu alasan saya dulu (5 tahun lepas) bila nk join satu bisnes online yang modalnya RM350 setiap bulan!

Orang yang rekmen saya bisnes itu tanya saya...

Masuk kerja dulu, tau tak buat kerja kat opis tu? mesti kurang tau kann?...

Betul tu, jika kita fikirkan untuk jadi pandai dulu baru nak join bisnes, saya rasa anda tak akan join, malah saya pun tak akan join bisnes online ni juga jika saya fikirkan perkara yang sama...disebabkan saya tau yang alasan ini akan ada, maka, saya telah siapkan satu sistem kerja yang perlu anda ikut...

Tak perlu anda tau teknikal...nak buat website tak reti? tak perlu, website saya sediakan...nak buat follow-up tak reti? saya ada sistem auto bantu anda follow-up...

Tak perlu reti semua perkara untuk mula, yang anda perlukan adalah semangat dan minat untuk sertai bisnes ini dan semangat KERJASAMA!


Rakan pembaca sekelian...

Untuk berubah dari keadaan SEMASA anda SEKARANG sebenarnya sangat susah, bukan anda sahaja,malah saya juga begitu...Tetapi, saya lihat balik...masalah yang sama tetap berulang setiap hari, setiap minggu setiap bulan...jadi, kita ni bukannya 'ahli silap mata' yang buat kerja yang sama setiap hari dapat mengubah KEPUTUSANNYA...

Kerja sama = Keputusan yang sama

Kerja Luarbiasa (kerja diluarkesiasaan anda) = Keputusan Luarbiasa

Jadi...segala alasan yang anda berikan pada setiap peluang yang hadir adalah seperti anda tak mahu berubah...seperti formula di atas, jika mahukan satu yang luar kebiasaan anda, lakukan satu kerja yang diluar kebiasaan anda!

" Jika kita dilahirkan MISKIN, ianya bukan SALAH KITA, tetapi, jika kita diberi satu peluang untuk mengubah kebiasaan kita dan ianya boleh mengubah kehidupan keluarga kita dan generasi kita, dan kita tak ambil peluang itu...Anda akan disalahkan...."

Jangan "MENIPU' diri anda lagi...



Sekian terima kasih


MrAmeen
MRKTGworks Malaysia



p/s : mungkin ada yang membaca post saya ini akan rasa tak puas hati, saya bukan nak tuju pada anda, tetapi nak berkongsi pengalaman saya juga...saya pun seperti anda juga 5 tahun lepas bila nak join 1 bisnes dan syukur, bisnes itu saya jalankan sampai sekarang!

No comments:

Post a Comment