Wednesday 24 October 2012

Gaji Kian Parah...


Assalam & selamat sejahtera rakan pembaca sekelian...

Perkongsian saya pada kali ini atas sebab pengalaman saya sendiri. Saya terfikir apa yang nak kongsikan dengan anda hari ini....tengok tarikh hari ini, 24 Oktober, ramai pekerja kerajaan & swasta sudah terima gaji.

Selain itu juga, pagi tadi saya menonton "Tanyalah Ustazah" , dan Prof Dr Muhaya berkata, salah satu kepentingan dalam hidup adalah kewangan...pandai urus kewangan, keluarga anda akan bahagia...

Oleh itu, berasaskan pengalaman saya masa bekerja, saya seronok terima gaji...Tetapi, apabila perbelanjaan keluarga meningkat, inflasi, harga barang naik, gaji yang diterima tidak sepadan dengan perbelanjaan sendiri.

Perancangan kewangan sangat perlu...tetapi, bagaimana hendak menampal 'bocor' hasil daripada perbelanjaan ini? Takkan nak kurangkan simpanan?...

Ya, kurangkan 'kehendak kita'...

Tetapi, ada satu cara penyelesaian yang hari ini, ramai telah lakukan, iaitu berniaga di FB...Saya juga seorang peniaga di FB...Malah anda juga satu hari nanti, akan menggunakna FB sebagai agen untuk menambah pendapatan yang mana gaji 'anda' sendiri tengah parah...

Ok, jika...siapa yang ambil tindakan awal maka dia akan perolehi asilnya awal...Contohnya, anda masuk kerja pada awal bulan, dan akan terima gaji penuh bila cukup bulan...berbanding rakan anda yang masuk kerja tengah bulan, dia terima gaji separuh daripada anda...

Jadi, matematik yang simple, anda sertai program usahawan online kami SEKARANG, anda akan dapat kelebihan nya TERLEBIH DULU daripada rakan anda yang lain...kenapa nak tunggu...seperti saya katakan,

GAJI KIAN PARAH....

Ok, orang yang awal biasanya akan dapat kelebihan, jadi kenapa nak biarkan PELUANG jadi yang terawal ini terlepas?

Mula bertindak sekarang!


Sekian Terima Kasih



Mr Ameen
MRKTGworks

No comments:

Post a Comment