Tuesday 2 October 2012

Cerita Terkini : Pelaburan? Bisnes?

Assalam & Selamat Sejahtera

Saya suka berkongsi 2 konsep ini mengikut kefahaman saya. Ini apa yang saya faham. Jika anda ada kefahaman anda sendiri, itu hak anda, tapi saya ingin berkongsi tentang kefahaman saya sendiri.

PELABURAN
Ianya memerlukan modal yang besar untuk mendapatkan keuntungan. Selain modal yang besar, ianya memerlukan masa untuk perolehi keuntungan tersebut.

Sebagai contohnya, anda inginkan pulangan RM1000.00 setiap bulan secara pasif. Ini kira-kira simple saya.

Katakan, ASB beri dividen 10% setahun

oleh itu, untuk dapatkan dividen RM12,000 setahun (persamaan RM1000 sebulan) anda perlu anda simpanan RM120,000.00 dalam ASB

Soalan saya, Anda ada ke jumlah CASH banyak tu?...mungkin ada, tetapi jumlah orang yang ada sangat kecil!

BISNES
Anda boleh mulakan dengan modal yang rendah (Kebayakkan orang biasa ada) TETAPI dengan modal itu, anda boleh 'PUSING MODAL' itu banyak kali untuk menghasilkan RM12,000.00. Mungkin dalam sebulan? mungkin dalam 6 bulan? mungkin dalam setahun juga? Anda sendiri tentukan...

Sebagai contohnya, bisnes STIFORP yang mana, anda boleh sertai dengan RM520.00 setahun, anda boleh menikmati satu pelung perniagaan international.

Dengan bisnes international dan sistem kerja kami yang automatik, tidak mustahil untuk anda terima RM1000.00 sebulan sebagai tambahan income anda.

Nak RM1000.00 sebulan, anda mesti ada RM250.00 seminggu, untuk dapatkan RM250.00 seminggu, anda mermerlukan 4 orang yang sertai bisnes anda seminggu iaitu lebih kurang 2 hari 1 orang...MUDAH BUKAN?

Kesimpulannya, daripada pendapatan bisnes yang anda perolehi, secara tak langsung ianya juga akan membantu anda untuk membuat pelaburan. Nak tunggu wang gaji anda untuk simpan dan kumpul?, baik anda cari satu sumber yang bantu untuk anda simpan dan kumpul dana untuk pelaburan anda.

Berniaga adalah jalan yang terbaik...berniagalah cara terkini, iaitu secara ONLINE yang anda boleh jalankan pada masa rehat anda di rumah.

Sekian, terima kasih



Ameen


2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Saya adalah pelabur perniagaan / Peminjam Pinjaman. Kami memberi tumpuan kepada benih Modal, peringkat awal, usaha permulaan, LLC sedia ada dan jumlah penyempurnaan dan pengembangan projek pelaburan dengan pembiayaan serta-merta. Kami Mempunyai latar belakang korporat dan swasta yang luas dengan portal sambungan berukuran besar. Kami boleh membiayai lebihan projek bernilai $ 50 juta, gadai janji ekuiti dan terbuka untuk perniagaan jangka panjang
    hubungan dengan rakan perniagaan yang mengekalkan dasar syarikat kami 3 menang. kami juga menawarkan perkhidmatan pinjaman dengan pelbagai jenis seperti komersial, hartanah, atau pinjaman kredit. Hubungi kami di dalam e-mel membolehkan membincangkan lebih lanjut dan melihat kemungkinan anda mendapat pembiayaan daripada kami.
    E-mel: Phoenixsecuredloans@gmail.com

    Angela Peterson

    ReplyDelete