Wednesday 10 October 2012

Buat Bisnes Nak Untung...Apa Lagi?

Assalam & selamat sejahtera

Perkongsian saya hari ini adalah berkaitan dengan pengalaman saya sendiri dalam dunia perniagaan. Saya telah menjalankan 2 jenis perniagaan iaitu secara konvesional dan juga secara online.

Banyak perbezaan kedua-dua bisnes ini terutamanya dari segi keuntungan perniagaan.

Bisnes konvesional memerlukan modal yang besar untuk dibangunkan. Saya pernah menjalankan bisnes frozen foods yang mana memerlukan modal sekitar RM15,000 untuk bermula, termasuk belian barangan. Keuntungan sekitar 30% - 50%.

Selain itu juga, dengan bisnes konvesional ini, memerlukan kita sendiri menjaga bisnes kita. Tak ada sistem auto biz. Nak gajikan orang, bisnes baru nak mula.

Sebenarnya, saya suka lihat pada aspek keuntungan...dalam bisnes konvesional, peniaga hanya bergantung pada keuntungan semata-mata untuk mendapatkan wang. Tiada cara lain untuk mendapatkan pendapatan tambahan. Jika nak, kena tambah produk jualan dan seterusnya, modal tambahan diperlukan.

Biasanya peniaga dah tahu berapa dia akan untung, katakan margin keuntungan 30%, dan pada bulan itu, beliau memerlukan pendapatan dari untung bisnes RM3,000. Oleh itu, modal yang diperlukan adalah sekitar RM10,000.

Tetapi, bila saya beralih arah ke dunia perniagaan berasaskan internet, saya hanya perlukan;

#1. Modal yang kecil untuk setup bisnes saya.
#2. Saya hanya perlu gunakan sistem percuma untuk bisnes saya seperti website jualan.
#3. Saya boleh mengautokan bisnes saya 24jam
#4. Masa dengan keluarga lebih banyak
#5. Saya boleh terima 2 kali ganda keuntungan bisnes.

Ok, khusus untuk anda yang telah menjalankan perniagaan terutamanya anda yang ingin melebarkan bisnes dengan menggunakan platfom internet. Saya sarankan anda menggunakan sistem daripada STIFORP, kerana sistem ini membantu anda untuk mendapatkan pelanggan anda secara automatik. Selain itu juga, team saya yang terdiri daripada ramai yang berpengalaman dalam bisnes internet, mampu bantu anda melebarkan lagi bisnes anda.

Bukan sahaja sistem yang mampu membantu bisnes anda, malah anda boleh mendapat pendapatan tembahan dengan rekmen sistem STIFORP ini kepada sesiapa sahaja yang bakal menggunakan sistem ini.

Kesimpulannya, bisnes anda berkembang, anda mendapat keuntungan lebih. Malah, jika anda referral kan sistem stiforp ini kepada sesiapa sahaja, anda dapat tambah pendapatan anda!. Bisnes internet sememangnya berbaloi!

Terima kasih


Mr Ameen


No comments:

Post a Comment